Vi finns i tystnaden

Vi vill förstå andra men vi förstår kanske inte ens oss själva. Vi är så spännande att det inte är klokt. Det är bara det att vår omgivning inte till fullo förstår oss. Om de bara hade förstått vilka genier vi var! Eller så bestämmer vi att vi har hittat en diamant fast det kanske är en kolbit. Men vi bryr oss inte för vi ser potential! Skönt att det är molnigt - så vi inte yrar och bländas. När skuggan faller backar vi in i den för det känns tryggt. Ingen vet vilka vi egentligen är, men det hör till och vi är rätt nöjda i alla fall ändå trots allt.


Projekten

Och nu vaknar de till liv, alla mina projekt. Dags att sänka axlarna och slå ihop en pannkakssmet och lämna tillbaka allt dyrt krafs. Sen blir det framtidsplanering och kreativ djupdykning. Men idag ska jag cykla till Sävja och försöka töja ut mina nyinköpta (alldeles för tighta) jeans.

Ensam frihet

Jag är inte rädd för att vara ensam. Jag uppskattar den självvalda ensamheten. Den fria ensamheten som ger andrum och pauskänsla. Den isolerade ensamheten som ger utrymme för kreativa flow och och dagdrömmar och tankevågor. Beslutet och viljan att vara kontaktbar eller inte. Ser på livet som på distans för att känna efter om jag vill vara med, påverka och göra direkta avtryck. Men så längtar jag efter att få välja ensamheten. Och gömmas men synas beroende på känslan som inger sig. Ensam frihet med djupa andetag.


Det blommar än.


Jag är inte sån

När allt är knas och kaos inombords och man blir irriterad på allt och inget, ser saker ur skeva perspektiv och försöker övertyga med klena argument. Då. Då vet man ju vad man egentligen ska göra.  Vad man måste göra. Ändå är man envis och grinig och vill göra allt på sitt eget halvdestruktiva sätt. Så nu ska jag bara hoppa ur den där dumma boxen jag vill flytta in i. För jag passar inte in där. Jag vill inte vara sån. Jag är inte sån.

RSS 2.0